W ostatnim czasie widać bardzo daleko idący spadek sprzedaży biletów lotniczych. W tym samym czasie dość szybko rośnie zainteresowanie podróżami samochodowymi. Siłą napędową wielu południowych hoteli i biur podróży były społeczeństwa środkowej i północnej Europy, które tak chętnie w okresie wakacyjnym masowo ruszały w stronę Egiptu, Turcji, czy dalej na południe. Dzisiaj oszczędności wymagają od nich szukania alternatywnych miejsc na spędzenie urlopu i niejedna rodzina dostrzega w tej chwili atrakcyjność takich regionów jak lubelszczyzna, mazury czy liczne małe wioski na Słowacji. Ambasada Słowacji w każdym kraju dokłada wszelkich starań, aby turyści szukający informacji o ciekawych zabytkach czy szlakach do wędrowania i zwiedzania nie musieli się szybko zniechęcać. Reklamowanie krajów jak Słowacja to ostatnio idealny sposób na stworzenie sobie dodatkowych zysków do budżetu. Niemal każde społeczeństwo europejskie może bez problemu dostać się na Słowację o wiele taniej, niż polecieć do Egiptu – dzięki centralnemu położeniu to państwo jest stosunkowo równie blisko położone tak dla Polaków, Węgrów, Niemców jak i nawet Włochów. Aktualnie więc politycy słowaccy starają się zrobić wszystko, by pomimo recesji w ich kraju nie zabrakło pieniędzy niezbędnych do prowadzenia stałego rozwoju w tych kierunkach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply